13 de juny 2007

Franco ha muerto (y su recuerdo??)

El que més m'ha impactat d'Alacant ha estat una botiga de souvenir que teniem al costat de l'hotel. Entre banderes espanyoles i toros Osborne, tenien tot una serie d'objectes amb la fotografia de Franco i el seu nom: tasses de cafè, plats de decoració, encenadors, ...
Evidentment la meva sopresa va ser màxima al veure-ho exposat a l'aparador. Vam xerrar amb el venedor d'origen asiàtic i ens va dir que per ell "es solo negocio". I la meva reflexió és: "És legal?". Em refereixo que si fer apologia del terrorisme està penat, doncs fer-la del franquisme també ho hauria d'estar, no?? L'altra reflexió que em ve al cap, és la doble moralitat de la gent, ja que estic convençut que mentres que la gent que deu comprar això ho deu trobar normal, la majoria d'ells segur que no entendrien que a Berlin es venguessin souvenirs amb la fotografia d'Adolf Hitler, o que estaran en contra de les dictadures a països africans, no creieu??